marți, 16 februarie 2010

Sistemul scolar latin

Sistemul latin, pe drepate etichetat latin, se bazeaza pe o eroare psihologica fundamentala, si anume promotorii lui considera ca papagalicirea manualelor dezvolta inteligenta.

De aici stradania de a invata cat mai mult posibil de la scoala primara pana la doctorat. Nu facem decat sa ingurgitam continutul cartilor fara sa ne exersam deloc judecata sau propria initiativa.

A-ti invata lectiile, a repeta corect , a imita corect fie ea si o gramatica a unei limbi are drept rezultat inevitabil minimalizarea personalitatii. Astfel am ajuns ca muncitorii nu mai vor sa fie muncitori, taranii nu mai vor sa fie tarani, iar parintii nu mai viseaza pentru noi decat o cariera de functionar al statului.

In loc sa pregateasca oamenii pentru viata, scoala nu face decat sa ii pregateasca pentru functii publice unde pentru reusita nu e nevoie de scanteia initiativei.

Ajungem in punctul in care scoala fabrica armate de tineri nemultumiti de soarta lor, gata oricand de revolta, care acuza guvernul de propriile greseli dar incababili insa sa intreprinda ceva fara interventia autoritatilor.

Sistemul produce toti acesti “detinatori de diplome” dar nu poate sa foloseasca decat un numar limitat de persoane, lasandu-le inevitabil pe celelate fara serviciu.

Acumularea de cunostinte inutilizabile este un mijloc sigur de transformare a omului in revoltat.

Articol scris de Dumitrescu Robert

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu